EGYHÁZMEGYEI KATOLIKUS ISKOLÁK FŐHATÓSÁGA
Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása
az Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatósága intézményeiben a Váci Egyházmegyében
Szerződött támogatási összeg: 74.976.075,- Ft
Támogatás mértéke: 100 %
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2021.02.28.
A projekt azonosító száma: EFOP 3.3.7-17-2017-00033
A projekt tartalma:
A projektbe három köznevelési intézmény kerül bevonásra Nógrád és Jász-Nagykun-Szolnok megyéből:
- Szent Imre Keresztény Általános Iskola, Gimnázium és Szakgimnázium
Balassagyarmat, Nógrád megye
- Páter Bárkányi János Katolikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
Szécsény, Nógrád megye
- Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Szolnok, Jász- Nagykun- Szolnok Megye
A fejlesztés célcsoportja: a kiválasztott iskolák diákjai és pedagógusai.
Jelen projektünkben tervezett tevékenységek a következők:
- Módszertani fejlesztés, ezen belül az iskolán belüli informális tanulás olyan állandó tematikájának és tartalmainak kidolgozása:
a) tematikus keretrendszer kifejlesztése az alábbi területek valamelyikén:
b) 1. alap- és kulcskompetenciák, továbbá munkaerő-piaci kompetenciák:
- Családi Életre Nevelés program tematikájának kidolgozása az adott iskolákra
4. a lelki és fizikai egészség fejlesztése:
- művészetterápiás foglalkozások tematikájának kidolgozása speciálisan az iskolai környezetre és keretekre
- gyermek meseterápia foglalkozások tematikájának kidolgozása speciálisan az iskolai környezetre és keretekre
5. innovációs műhelyek kialakítása az iskola pedagógiai eszköztárának bővítésére:
- Innovációs műhelyek kialakítása: élménypedagógiai módszerek kidolgozása Pécsi Rita bevonásával
c) az informális tanulás tartalmainak, szolgáltatásainak bővítését célzó feladatok, tevékenységek kidolgozása: Karrier és életpálya tervezés pedagógusok számára 30 órában
d) közösségfejlesztő programok, közös játékok, vetélkedők, versenyek tartalmi fejlesztése: Közösségfejlesztés – 20 órás képzés pedagógusok számára
- Az intézmény pedagógusainak és diákjainak felkészítése, képzése az informális tanulás – elsősorban az állandó tematika – működtetésére és igénybevételére:
- Családi Életre Nevelés program képzés az intézmények pedagógusainak
- Közösségfejlesztés – 20 órás képzés pedagógusok számára
- Közösségi tervezés – aktív állampolgári részvétel fejlesztése képzés pedagógusok számára 12 fő
- Karrier és életpálya tervezés pedagógusok számára 30 órában
- Ifjúsági csoportvezetői képzés pedagógusok számára 60 órában
- Az informális tanulási tevékenységek megvalósítása:
a) a kidolgozott állandó tematika működtetése és továbbfejlesztése;
- Lelki és fizikai egészség fejlesztése: meseterápia
- Innovációs műhelyek kialakítása: élménypedagógiai módszerek alkalmazása diákoknak
- CSÉN családi életre nevelés kompetenciafejlesztő program
b) közösségfejlesztő programok:
- Közösségfejlesztési alkalmak az iskolákban, közös játékok szervezése félévente egy alkalommal.
c) a tevékenységek monitorozása és pedagógiai értékelése: A szakmai tevékenységek monitorozása és értékelése intézményenként havonta 1 nap szakemberek bevonásával
- A szolgáltatás megismertetése a célcsoport körében, a programban folyó szakmai munka bemutatása: szakmai napok keretében
Projektünkben a következő indikátorokat és célértékeket terveztük be:
- Informális és nem formális képzésben résztvevő gyerekek és fiatalok (7-24 éves korosztály) száma: 1428 fő
- Képzésben, átképzésben résztvevő pedagógusok száma: 20 fő
- Kidolgozott új képzési módszertanok száma: 4
- Új képzési módszertant alkalmazó intézmények száma: 3
Projektünk futamideje 36 hónap, a projekt befejezésétől számított 3 éves fenntartási időszakban pedig vállaljuk évente legalább egy, a projektben kifejlesztett (nem egyszeri) tanulási program megvalósítását, mely a CSÉN program lesz.